اُرگانو (پونه کوهی)
نوشته شده توسط : علی پور


به واسطه تراکم زیاد ترکیبات گیاهی کارکشته، اکثری از گیاهان دارویی به نزاع با ویروس‌ها امداد کرده و از مورد‌های گزینه عشق و علاقه پزشکان سنتی بوده‌اند.

داروخانه گیاهی
با این وجود، برخی فواید گیاهان دارویی از پشتیبانی پژوهش‌های علمی گسترده، به ویژه مواقعی که با حضور سوژه‌های انسانی انجام یافته باشند، برخوردار نیستند، از این رو، بایستی جانب احتیاط را در مصرف آن ها رعایت کرد.
به‌دنبال این مقاله با بعضا از گیاهان دارویی با قدرتمند‌ترین کار ضد ویروسی اضافه آشنا می‌شویم.

اُرگانو (پونه کوهی)
ارگانو که به اسم پونه کوهی نیز شناخته می‌گردد گیاهی دوست داستنی در خانواده نعناعیان و به واسطه خاصیت دارویی خویش شناخته شده‌است. ترکیبات گیاهی جانور در ارگانو، از پاراگراف کارواکرول (Carvacrol) خصوصیت‌های ضد ویروسی را ارائه می نمایند.
در یک مطالعه آزمایشگاهی، هم روغن ارگانو و هم کارواکرول به طور جدا از هم کار نوروویروس موشی را طی 15 دقیقه بعداز مواجهه کاهش دادند.
نوروویروس موشی بسیار واگیردار میباشد و از عوارض اصلی آنفلوانزا معده در آدم میباشد. این دسته بسیار مشابه به نوروویروس انسانی میباشد و در مطالعات علمی استعمال می گردد چون رویش و انتشار نوروویروس انسانی در فضا آزمایشگاهی بسیار طاقت فرسا میباشد.
روغن ارگانو و کارواکرول عمل ضد ویروسی در قبال ویروس هرپس سیمپلکس گونه-1 (HSV-1)، روتاویروس، ادله شایع اسهال در نوزادان و کودک ها، و ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) که موجب عفونت‌های تنفسی می شود را نیز نشان داده‌اند.
برگ‌ها و روغن اساسی نعناع بیابانی دربردارنده ترکیبات فعال، از پاراگراف منتول و اسید رزمارینیک می باشند که عمل ضدویروسی و ضدالتهاب دارا هستند

داروخانه گیاهی آنلاین
مریم گلی
مریم گلی یک کدام از اعضای خانواده نعناعیان و یک گیاه دارویی معطر میباشد که از پیشین‌های بدور در طبابت سنتی برای معالجه عفونت‌های ویروسی گزینه استعمال قرار میگیرد.
خاصیت ضد ویروسی مریم گلی اضافه با ترکیباتی به اسم سافی‌سینولید (Safficinolide) دارای ارتباط میباشد که در برگ‌ها و ساقه این گیاه وجود دارا‌هستند.
پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که مریم گلی ممکن میباشد با ویروس نقص ایمنی بشر دسته 1 (HIV-1) که به ایدز سبب می گردد، پیکار نماید. در یک مطالعه، عصاره مریم گلی با پیشگیری از ورود ویروس به سلول‌های انگیزه به صورت قابل توجهی کار اچ‌آی‌او را مهار کرد.
همینطور، مریم گلی بضاعت خویش در پیکار با ویروس هرپس سیمپلکس مدل-1 و ایندیانا وسیکیولوویروس (Indiana Vesiculovirus) که حیوان ها اهلی مانند اسب، گاو و خوک را آلوده و کثیف می‌سازد، نشان داده میباشد.
طولانی تر بخوانید
مروری بر خاصیت گیاه مریم گلی

ریحان
اکثری از اشکال ریحان، از گزاره شیرین و مقدس، ممکن میباشد با برخی عفونت‌های ویروسی پیکار نمایند. مثلا، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان اعطا کرد که عصاره ریحان شیرین دربردارنده ترکیباتی مانند اپی‌ژنین و اسید اورسولیک، قادر است اثراتی توانا در قبال ویروس‌های هرپس (تبخال)، هپاتیت B و انتروویروس داشته باشد.
همینطور، ریحان مقدس توان خویش در ارتقا ایمنی تن را نشان داده که ممکن میباشد به جنگ با عفونت‌های ویروسی یاری دهد.
طی یک مطالعه چهار هفته‌ای با حضور 24 بزرگسال سلامت، مصرف 300 میلی‌گرم عصاره ریحان مقدس ارتقاء چشمگیر سطح های سلول‌های T و سلول‌های قتل کننده طبیعی در تن این اشخاص را نشان اعطا کرد که هر دو آیتم سلول‌های ایمنی میباشند که به مراقبت و دفاع از تن در قبال عفونت‌های ویروسی امداد میکنند.

رازیانه
رازیانه گیاهی با بو و طعمی مشابه به شیرین بیان میباشد که ممکن میباشد با بعضی اشکال ویروس پیکار نماید.
یک مطالعه آزمایشگاهی نشان بخشید که عصاره رازیانه اثر ها ضد ویروسی توانا را در قبال ویروس‌های هرپس و پاراآنفلوآنزا دسته-3 (PI-3) که موجب عفونت‌های تنفسی در گاوها میشود، ارائه نموده است.
افزون بر این، ترانس-آنتول، مخلوط اصلی جان دار در روغن اساسی رازیانه، اثر ها ضد ویروس قادر در قبال ویروس‌های هرپس را نشان داده میباشد.
بعضی مطالعات با حضور سوژه‌های حیوانی نشان داده‌اند که رازیانه ممکن میباشد سیستم ایمنی را تقویت کرده و التهاب را کم کند که‌این وضعیت ممکن میباشد به پیکار با عفونت‌های ویروسی یاری دهد.

سیر
سیر یکی معالجه‌های طبیعی دوستداشتنی برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از گزاره عفونت‌های ویروسی میباشد.
در یک مطالعه با حضور 23 بزرگسال در گیر به زگیل ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، دو توشه در روز استعمال از عصاره سیر روی نواحی پایین تأثیر قرار گرفته به از در بین بردن زگیل‌ها پس یک تا دو هفته یاری کرد.
افزون بر این، مطالعات آزمایشگاهی در پیشین نشان داده‌اند که سیر ممکن میباشد کار ضد ویروسی در قبال آنفلوانزای A و B، اچ‌آی‌او، ویروس هرپس سیمپلکس جور-1، سینه پهلوی ویروسی، و راینوویروس که موجب آنفو لانزا می شود، داشته باشد. با این وجود، به پژوهش‌های بیشتری دراین مورد نیاز میباشد.
مطالعات آزمایشگاهی و مواقعی با حضور سوژه‌های حیوانی نشان داده‌اند که سیر برخورد سیستم ایمنی را با تحریک سلول‌های ایمنی نگهدارنده که ممکن میباشد در قبال عفونت‌های ویروسی وارد کار شوند، بهبود می بخشد.
بیش تر بخوانید
سیر تندستی شمارا بهبود می بخشد

بادرنجبویه
بادرنجبویه یک گیاه لیمویی میباشد که معمولاً در چای‌ها و ادویه‌ها به کار گیری می‌گردد. این گیاه به واسطه خاصیت دارویی خویش نیز شناخته شده‌است.
عصاره بادرنجبویه منبعی از ترکیبات کار کشته میباشد که عمل ضد ویروسی دارا هستند.
پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که بادرنجبویه اثر ها ضد ویروسی در قبال آنفلوانزای مرغی، ویروس‌های هرپس، ویروس نقص ایمنی آدم مدل 1، و انتروویروس 71 که می تواند موجب عفونت‌های بدون شوخی در نوزادان و کودک ها شود، دارااست.
طولانی تر بخوانید
بادرنجبویه گیاهی کمتر شناخته گردیده با خاصیت فوق‌العاده

نعناع بیابانی
نعناع بیابانی به واسطه خاصیت ضد ویروس کار کشته خویش شناخته شده‌است و معمولاً به چای‌ها، عصاره‌ها، و تنتورها بیش تر میشود و تحت عنوان درمانی طبیعی در قبال عفونت‌های ویروسی کاربرد دارااست.
برگ‌ها و روغن اساسی نعناع بیابانی دربردارنده ترکیبات فعال، از گزاره منتول و اسید رزمارینیک می‌باشند که عمل ضدویروسی و ضدالتهاب دارا هستند.
در یک مطالعه آزمایشگاهی، عصاره برگ نعناع بیابانی عمل ضد ویروسی کارکشته در قبال ویروس سنسشیال تنفسی را نشان داده و همینطور سطح ها ترکیبات التهابی را به معیار قابل توجهی کاهش بخشید.

 

پوست

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: